TomTix.ro TomTix.ro

Evenimente Teatrul Unteatru

  • 23
    Feb
    Leonce si Lena

    Saturday, 23 February, 12.00

    Teatrul UNTEATRU, Str. Sfintii Apostoli nr 44, București, România

    „Leonce și Lena” de Georg Büchner traducerea: Nina Cassian regia: Eugen Gyemant scenografia: Maria Nicola costume: Baden 11 și Narman cu: Dana Rogoz, Andrei Seușan, Lucian Iftime, Ionuț Grama, Bogdan Cotleț și Eduard Cîrlan Prințul Leonce și-a pierdut orice motivație pentru a mai juca rolul în care a fost distribuit. Nu vrea să se mai prefacă, nu vrea să mai contribuie la iluzia că lumea în care trăiește nu este un grajd condus de un bufon, nu vrea să mai consume împreună cu toți ceilalți același romantism golit de spirit sau originalitate și, mai ales, nu vrea să se căsătorească cu Prințesa Lena, pe care nu a văzut-o niciodată. Așa că, împreună cu noul său valet cerșetor Valerio, fuge în lume, numai pentru a descoperi că lumea nu este decât o repetare la nesfârșit a aceluiași loc din care a fugit. Dar pentru că romantismul este ca o râie, întâmplarea face ca și Prințesa Lena să fugă de aceeași căsătorie, în aceeași pustietate în care a fugit și Leonce, iar cei doi se îndrăgostesc și uită imediat toate tiradele pe care le-au ținut contra iubirii, fără să știe că au întâlnit tocmai persoana de care fugeau. Abia după ce se căsătoresc descoperă că n-au făcut decât să execute ca niște marionete un plan parcă dinainte stabilit. Și treziți în felul ăsta la realitate, rămân întrebările - există posibilitatea de a avea cu adevărat decizii proprii? Ce facem după ce se risipesc iluziile? Și cum de a scris Büchner în 1836 ceva atât de modern și de absurd despre absurditatea existenței noastre? Foto Florin Kirițescu (florinkiritescu.ro)


    Organizat de Teatrul Unteatru

  • 23
    Feb
    Varstele lunii

    Saturday, 23 February, 19.00

    Teatrul UNTEATRU, Str. Sfintii Apostoli nr 44, București, România

    "Varstele Lunii" de Sam Shepard Cu: Gelu Nitu, Constantin Cojocaru traducerea si adaptarea Toma Danila si Ania Tudoran Regia: Toma Danila « Varstele Lunii » vorbeste despre batranete, moarte, ambiguitatea memoriei si speranta ca dragostea poate usura apropierea inevitabila de eclipsa finala. Cei doi barbati, Byron si Ames, prieteni din copilarie, se regasesc dupa foarte mult timp. Intalnirea este marcata insa de neintelegere si de dificultatea reapropierii.. Ei sunt fii spirituali si literari ai lui Vladmir si Estragon din « Asteptandu-l pe Godot » de Samuel Beckett, autor ce a influentat major opera lui Sam Shepard. Este o continuare onesta si sfasietoare a temelor care au fost dintotdeauna prezente in operele unuia dintre cei mai importanti dramaturgi americani, axata aici pe lumina si umbra care acompaniaza trecerea timpului. « Varstele Lunii », scrisa in 2009, este una dintre ultimele piese ale lui Sam Shepard (1943-2017), unul dintre cei mai mari dramaturgi americani contemporani, castigator al premiului Pulitzer. A fost pusa in scena la Peacock Theater, Dublin, Irlanda cu renumitii actori Stephen Fry si Sean McGinley si apoi la New York, Off Broadway, in 2010, cu aceeasi distributie. Este tradusa si montata pentru prima oara in Romania.


    Organizat de Teatrul Unteatru

  • 23
    Feb
    Hamlet

    Saturday, 23 February, 19.30

    Teatrul UNTEATRU, Str. Sfintii Apostoli nr 44, București, România

    "Hamlet" dupa William Shakespeare Un spectacol de: Alina Berzunteanu Richard Bovnoczki Peter Kerek Hamlet - Poate fi razbunata crima? Incercand sa se razbune pe cel care i-a ucis tatal, Hamlet ajunge sa se razbune pe el insusi pana ce ajunge la tacere. Spectacolul renunta la orice privire exterioara asupra povestii si urmareste filmul acestei razbunari imposibile strict din interiorul lui Hamlet.


    Organizat de Teatrul Unteatru

  • 23
    Feb
     O noapte umoroasă

    Saturday, 23 February, 21.00

    Teatrul UNTEATRU, Str. Sfintii Apostoli nr 44, București, România

    UMOR cântat și caricaturizat! Daniel Iancu & Costel Pătrășcan Este un concept neconvențional, inedit, cu mare impact la public, un spectacol la care se râde non-stop și în urma căruia spectatorul pleacă cu „ceva” acasă. Este un spectacol de atitudine care abordează teme care ne frământă pe toți, tratate într-un limbaj universal: umorul. Va fi o videoproiecție de caricatură comentată, în mai multe reprize, în care caricaturistul va prezenta pe un ecran ceva, va spune altceva, iar publicul va înțelege cu totul altceva... Asta ca să fie foarte clar!  Dar spectacolul n-ar fi desăvârșit dacă temele abordate n-ar fi susținute muzical cu inteligență și umor de Daniel Iancu... În câteva cuvinte: un spectacol la care se râde mult și cu folos! Despre Daniel Iancu... - Dacă este s-o cităm pe gazetara Loreta Popa putem spune că „umorul lui Daniel Iancu este recunoscut și cu siguranță este cel mai apropiat de forma de protest în rândul folkiștilor de astăzi". El este creatorul cântecelor „Vine valu' și-mi ia calu'”, „Ofițerul Radu” sau „Patria”. Despre Costel Pătrășcan Cum remarca - de data aceasta criticul Alex Stefănescu –„dracul însuși ar deveni agreabil dacă s-ar lăsa desenat de Costel Pătrășcan”...


    Organizat de Teatrul Unteatru

  • 24
    Feb
    Eine Kleine Nachtmusik

    Sunday, 24 February, 19.00

    Teatrul UNTEATRU, Str. Sfintii Apostoli nr 44, București, România

    Teatru Coregrafic Un spectacol de Gigi Căciuleanu Muzica: W.A. Mozart Cu Lari Giorgescu One-man-show Texte: Gigi Căciuleanu şi un fragment de scenariu original de Comedia Dell’Arte aparţinând lui W.A. Mozart Scenografia: Vladimir Turturica Light Design: Dragoș Mărgineanu O coproducţie: UNTEATRU, ARTPRODUCTION FOUNDATION & GIGI CĂCIULEANU ROMANIA DANCE COMPANY. Proiect co-finanțat de AFCN “…Mozart pe drum de seară… EINE KLEINE NACHTMUSIK este o metaforă a “singurătăţii creatorului de cursă lungă”. Cea a unui solitar Om–Artist, Artist–Om, fără vârstă, Veşnic-Copil, dar în acelaşi timp, şi dintotdeauna: Bătrân-Filozof-Înţelept, Jongleur şi Alchimist… Aici şi Nicăieri, Acuma şi Oricând… Între James Dean şi Pitagora, personajul piesei ”Eine kleine Nachtmusik” nu e (numai) Mozart, Amadeus, sau Wolfgang… E o metaforă.” Gigi Căciuleanu


    Organizat de Teatrul Unteatru

  • 24
    Feb
    Ultima bandă a lui Krapp

    Sunday, 24 February, 19.00

    Teatrul UNTEATRU, Str. Sfintii Apostoli nr 44, București, România

    Ultima bandă a lui Krapp de Samuel Beckett Traducerea: Toma Dănilă și Ania Tudoran-Dănilă Cu: Constantin Cojocaru Regia, scenografia, ilustrația muzicală și lightdesign: Toma Dănilă Afiș: Valentin Vârlan Durata: 1 ora. «Ultima banda a lui Krapp», a fost scrisa de celebrul dramaturg Samuel Beckett (1906-1989), câștigător al Premiului Nobel pentru Literatură, pentru actorul irlandez Patrick Magee în 1958 și a avut premiera în același an la Royal Court Theatre, Londra. A fost jucată cu succes, de-a lungul timpului, de către actori renumiți printre care John Hurt, Harold Pinter și Robert Wilson. «Ultima banda a lui Krapp» este un eseu complex despre singuratate. În această «monodramă», așa cum a fost numită uneori, bătrânul Krapp, scriitor ratat și alienat, dialoghează într-un fel absurd cu sinele lui din tinerețe, ascultând în fiecare an o bandă magnetică veche, un fel de jurnal în care amintirile legate de pierderea mamei, bucuria iubirii și tristețea despărțirii se împletesc într-un puzzle ce formează linia vieții sale. Confruntându-se cu abandonul și singurătatea, acum, dupa 30 de ani de la înregistrarea benzii, pare că nu mai poate da un sens existenței lui decât amintindu-și cu nostalgie și sarcasm de anii tineretii. «Poate că cei mai frumoși ani ai mei s-au dus. Atunci când încă puteam să mai fiu fericit. Dar nu i-aș vrea înapoi, nu acum, cu tot focul ăsta din mine. Nu, nu i-aș mai vrea înapoi.” Cuvintele trecutului supraviețuiesc și rămân martorii din urmă, de ele se agață bătrânul, ca alte personaje ale lui Beckett. «Am iubit!» pare el să spună, dezvăluind o latură mai putin cunoscută a lui Samuel Beckett, scriitor definit mai ales ca reprezentant absolut al teatrului absurdului. „Mă fascinează bătrânețea și mai ales singurătatea oamenilor bătrâni. Amestecul de neputință fizică și retragerea în fantasmele amintirilor, incapacitatea de a isi mai proiecta existența în viitor, regretul anilor trecuți sau, dimpotrivă, sentimentul de împlinire a misiunii lor pe acest pământ mă determină să aleg acest gen de texte. „Ultima banda a lui Krapp” nu face excepție, ba din contra, ne-a obligat să ne forțăm limitele înțelegerii singurătății umane, atât pe mine, cât și pe Constantin Cojocaru, din punctul meu de vedere actorul absolut pentru a-l interpreta pe Krapp-ul lui Samuel Beckett.” Toma Dănilă


    Organizat de Teatrul Unteatru

  • 25
    Feb
    Treapta a 9-a

    Monday, 25 February, 19.00

    Teatrul UNTEATRU, Str. Sfintii Apostoli nr 44, București, România

    Treapta a noua de Tom Ziegler distributia : Valentina Zaharia Patricia Katona Iolanda Covaci Cristina Casian Treapta a noua - o piesa despre asumarea responsabilitatii. Plina de umor de buna calitate, glume si intepaturi, mascheaza foarte bine drama care se ascunde in spatele cuvintelor. Este incercarea disperata a unei mame care cu ajutorul celei mai bune prietene incearca sa isi recastige fiica de 16 ani pe care a parasit-o in urma cu sase ani. Piesa reuseste sa fie originala in tratarea problemelor complexe pe care le implică alcoolismul la femei neincercand sa fie pilduitoare si sa dea solutii in 10 pasi.


    Organizat de Teatrul Unteatru

  • 26
    Feb
    Pescarusul - regia Andrei Serban

    Tuesday, 26 February, 19.00

    Teatrul UNTEATRU, Str. Sfintii Apostoli nr 44, București, România

    PESCĂRUȘUL de Anton Pavlovici Cehov Adaptare liberă după o traducere de Mașa Dinescu și Andrei Șerban REGIA – Andrei Șerban REGIZOR SECUND – Sânziana Stoican SCENOGRAF CONSULTANT – Valentin Vârlan ASISTENȚI REGIE – Cosmin Alexandru Purice, Florin Liță LUMINI ȘI SUNET - Dragoș Mărgineanu, Paul Drăguș COSTUME ARKADINA - Doina Levintza COORDONATOR PROIECT - Irina Radu DISTRIBUȚIA Medvedenko – Ionuț Vișan Mașa – Mădălina Anea Sorin – Constantin Cojocaru Treplev – Bogdan Cotlet Nina – Silvana Mihai Dorn – Vitalie Bichir Polina – Florina Gleznea Șamraev – Silviu Debu Arkadina – Mihaela Trofimov Trigorin – Richard Bovnoczki „Am primit bucuros invitația de a lucra la unteatru. Am regăsit atmosfera anilor mei de tinerețe de la La Mama din New York, același spirit prietenos și liber, o comunitate de artiști care, fără niciun considerent material, sunt animați de pasiunea de a face teatru altfel, de a descoperi “forme noi”. Și ideea acestor forme noi m-a dus direct la Treplev și la „Pescărușul”, o piesă care m-a urmărit toată viața și pe care nu am înțeles-o pe deplin, deși am montat-o în limbi diferite pe trei continente, de fiecare dată altfel. Sper ca această versiune să fie ultima și, deși nu vom putea dezlega misterul care face ca o poveste ce sfârșește în moarte violentă să fie catalogată de Cehov drept „comedie”, am încredere că împreună vom (re)descoperi paradoxul că în teatru singura permanență e starea de schimbare continuă. Dacă acceptăm că nicio concluzie nu e defintivă, putem porni în căutare.” Andrei Șerban ATENȚIE! Spectacolul conține zgomote puternice și lumină de stroboscop. Nu se recomandă persoanelor care suferă de epilepsie.


    Organizat de Teatrul Unteatru

  • 27
    Feb
    The Sunset Limited

    Wednesday, 27 February, 19.00

    Teatrul UNTEATRU, Str. Sfintii Apostoli nr 44, București, România

    The Sunset Limited de Cormac McCarthy cu: Șerban Pavlu Richard Bovnoczki traducerea Ioana Pelehatăi scenografia Vladimir Turturica regia Andrei și Andreea Grosu Proiect finanțat de ARCUB - Centrul Cultural al Municipiului București, în cadrul Programului cultural „Ești București 2015” „The Sunset Limited e o întâlnire. O întâlnire autentică . Plină de bucurie. E felul nostru de a ne deschide. E o poveste despre fragilitate și îndrăzneală. E despre tine. Și despre noi. Netrucat. E despre cele mai întunecate gânduri și despre cele mai gingașe încercări. E despre iubire sau despre absenta ei. E despre prietenie. E despre Dumnezeu.Sau nu. E despre toate astea și despre nimic din toate astea. Probabil e unul dintre cele mai intime spectacole care ti se pot întâmpla. Atât de personal că ti se face frică. Sau nu. Sau dor. E despre doi oameni care au nevoie. Atât. Acesta nu este o prezentare a spectacolului. E puțin mai mult. E o confesiune. Curajoasă.”


    Organizat de Teatrul Unteatru

  • 27
    Feb
    Conu Leonida fata cu reactiunea

    Wednesday, 27 February, 19.30

    Teatrul UNTEATRU, Str. Sfintii Apostoli nr 44, București, România

    CONU LEONIDA FAȚĂ CU REACȚIUNEA de Ion Luca Caragiale Regia: Florin Liță Scenografia: Răzvan Bordoș Distribuția: Cristina Casian, Florina Gleznea, Ionuț Grama Durata: 1h Lumea e un viciu. Oameni prinși în malaxorul de manipulare al mass-mediei, fără viață socială, trăiți parcă în incubator. Aceste personaje au creierul atrofiat, dar cu pretenții de a postula adevăruri. Oameni aflați într-o buclă a timpului perisabil, bolnavi, se pare, de uitare. În lumea nopții de Lăsata secului, personajele transformă realitatea în iluzie; masca devine un adevăr, iar confuzia duce la fandacsie și revoluție!


    Organizat de Teatrul Unteatru

  • 28
    Feb
    Moscova-Petuski

    Thursday, 28 February, 19.30

    Teatrul UNTEATRU, Str. Sfintii Apostoli nr 44, București, România

    ”Moscova-Petușki” de Venedikt Erofeev Regia: Theodora Herghelegiu Distribuţia: Richard Bovnoczki Un one man show de zile mari. Postmodernistă și pe jumatate autobiografică, piesa a fost scrisă de rusul Venedikt Erofeev între 1969-1970, fiind publicată pentru prima dată în 1973 în Israel şi abia în 1989 în Uniunea Sovietică. Venichka, un intelectual alcoolic, călătoreşte cu trenul de la Moscova până la Petuşki. Pe durata călătoriei, avem parte de consideraţii istorice, filozofice şi politice cu aromă de vodcă. La destinaţie ne aşteaptă o mare surpriză. Durata: o oră și 15 de minute


    Organizat de Teatrul Unteatru

  • 01
    Mar
    Frig

    Friday, 1 March, 19.00

    Teatrul UNTEATRU, Str. Sfintii Apostoli nr 44, București, România

    "Frig" de Lars Noren Regia: Alexandru Bogdan cu: Liviu Pintileasa, Ionuț Grama, Silviu Debu, Andrei Seușan Suedia. Ultima zi de liceu. Trei tineri se retrag în pădurea de la marginea orașului, pentru a se bucura de libertatea proaspăt dobândită. Beau bere, râd mult și se joacă de-a violența. Trei puști obișnuiți... Cu puternice convingeri naționaliste. Care se distrează și își strigă din toți plămânii apartenența la rasa pură, jurând că vor lupta până la moarte pentru o lume curată și sănătoasă. Totul e un joc teribilist. Până la apariția lui Kalle, colegul lor sud-coreean. Treptat, petrecerea de absolvire devine o cursă sadică a luptei pentru dreptate, pentru viitor, pentru viață. Între cei patru tineri, foști colegi de clasă, se vor căsca prăpăstii enorme, care vor pecetlui pentru totdeauna speranța unui viitor comun. „Stai și te uiți. Te emoționezi, poate simți puțină furie, puțină revoltă. La Unteatru, se întâmplă un spectacol pe care mi-aș dori ca spectatorii să îl poată opri.” — Alexandru Bogdan, regizor Dramă / thriller / comedie neagră (!) Spectacol interzis tinerilor sub 16 ani (violență fizică / limbaj licențios) * Spectacol prezentat în cadrul Festivalului Internațional de Teatru (Sibiu, 2017), UNDERCLOUD (2017) * Nominalizare pentru Cel mai bun Actor (Andrei Seușan) în cadrul UNDERCLOUD 2017 * Premiul pentru Cel mai bun Actor-Liviu Pintileasa in cadrul Maratonul Teatrelor independente-Bucharest Fringe, 2017 ”„Frig” e un spectacol arzător, cumplit de actual, e însăşi teribila realitate în care ne mişcăm şi al cărei imprevizibil tinde să ne copleşească. Este încă o întâlnire fericită la UNTEATRU cu dramaturgia contemporană, cu patru actori senzaţionali dar şi, în plan regizoral, o mostră de remarcabilă stăpânire a mijloacelor teatrale.” - Răzvana Niță, Port.ro „Tensiunea crește cu fiecare minut, simți pericolul și amenințarea, simți cum aerul vibrează de cruzime și de violență încă reprimată, simți electricitatea. […] Efectul este de mare impact. Ca o bombă care-ți izbucnește în față.” - Monica Andronescu, Yorick „Spectacol de impact, visceral și vizual, dar cu o tensiune atât de bine condusă spre paroxism, încât pare obscenă (asemănătoare unei experiențe cinematografice precum Funny Games al lui Michael Haneke), [...] un exercițiu bine dozat de profesionalism actoricesc și de rafinament sadic care nu ezită să violenteze spectatorul prin autenticitatea discursivă și imagistică.” - Andrei C. Şerban, Aplauze, FITS 2017 https://yorick.ro/in-frigul-civilizatiei-contemporane/ http://www.ziarulmetropolis.ro/frig-despre-ura-la-prezent/ https://yorick.ro/laptele-standard-suedez-si-standardizarea-genelor/ După începerea spectacolului accesul publicului în sală nu mai este permis. Pe durata spectacolului publicul este rugat să închidă telefoanele mobile (și orice alte echipamente care ar putea deranja spectacolul). Fotografierea, filmarea și înregistrarea audio sunt permise doar cu acordul explicit scris din partea unteatru.


    Organizat de Teatrul Unteatru

  • 01
    Mar
    Alma Nicole – Concert

    Friday, 1 March, 21.00

    Teatrul UNTEATRU, Str. Sfintii Apostoli nr 44, București, România

    Întâmpinăm primăvara cu un concert acustic alături de Alma Nicole, finalista lui Tudor Chirilă la Vocea României 2018. Pe 1 martie o poți reasculta pe scena de la unteatru cu piese din concurs, compoziții proprii și nu numai, toate interpretate în stilul ei propriu.


    Organizat de Teatrul Unteatru

  • 02
    Mar
    O noapte furtunoasă

    Saturday, 2 March, 16.00

    Teatrul UNTEATRU, Str. Sfintii Apostoli nr 44, București, România

    O noapte furtunoasă de I.L. Caragiale Regia: Andrei și Andreea Grosu Scenografie: Vladimir Turturica Cu Cezar Antal, Bogdan Cotleț, Liviu Pintileasa, Constantin Cojocaru, Richard Bovnoczki, Alina Berzunțeanu și Mihaela Trofimov Durata: 1h 10 min. Să nu fiu prins. Să fim doar noi doi. Să nu rămân singură. Să nu ne audă cineva. Să nu ne urmărească. Să se stingă lumina. Să mă iubească. Să pot să dorm. Să nu mai mint. Să spun adevărul. Să vină dimineața. Să fiu fericită. Să fiu fericit. Personajele lui Caragiale scotocite prin toate ungherele au o strălucire nouă, de păpuși pictate proaspăt , cu zâmbete noi, cu lacrimi colorate, toate prin lentila gri de noapte. Furtunoasă. La unteatru. Spectacolul „O noapte furtunoasă” de la unteatru este un proiect co-finanțat de Administrația Fondului Cultural Național. După începerea spectacolului accesul publicului în sală nu mai este permis. Pe durata spectacolului publicul este rugat să închidă telefoanele mobile (și orice alte echipamente care ar putea deranja spectacolul). Fotografierea, filmarea și înregistrarea audio sunt permise doar cu acordul explicit scris din partea unteatru.


    Organizat de Teatrul Unteatru

  • 02
    Mar
    Tot ce-i Minunat în Lume-Spectacol musafir la unteatru

    Saturday, 2 March, 19.30

    Teatrul UNTEATRU, Str. Sfintii Apostoli nr 44, București, România

    TOT CE-I MINUNAT ÎN LUME de Duncan Macmillan și Jonny Donahoe cu Denisa Nicolae regia Nicolae Constantin Tănase scenografia Adeline Bădescu Durata: 1h30 Succesul piesei „Tot ce-i minunat în lume” („Every Brilliant Thing” - titlul original) a condus la ecranizarea acesteia de către HBO într-un spectacol-documentar. Povestea fetiței care încearcă să își determine mama să vadă lumea prin ochii ei și ajunge să descopere un milion de motive pentru care viața este minunată se joacă la unteatru, în cadrul programului Spectacol Musafir. Sunt lucruri care îți înveselesc viața. Sunt lucruri pur și simplu minunate, pentru care merită să trăiești.O listă cu tot ce-i minunat în lume. Un reminder pe viață că bucuria poate fi gasită în lucruri aparent neînsemnate, dar care pot deveni minunate. Depinde din ce perspectivă privești lumea. După selecționarea în cadrul Edinburgh Fringe Festival, în 2015, și în cadrul Festivalului Național de Teatru (FNT), în 2016, compania româno-britanică VANNER COLLECTIVE lansează în București cea mai recentă producție teatrală a sa, „Tot ce-i minunat în lume”. Spectacolul TOT CE-I MINUNAT ÎN LUME face parte din campania de awareness asupra depresiei și de destigmatizare la nivelul societății românești pe care VANNER COLLECTIVE a inițiat-o în 2017 alături de partenerii săi medicali: Asociația Română de Psihiatrie și Psihoterapie, Depresiv.ro, Atlas Help și Asociația Equilibrium, în cadrul unui turneu național co-finantat de AFCN si de catre UNITER, Institutie de utilitate publica, prin fonduri din timbrul teatral. După începerea spectacolului accesul publicului în sală nu mai este permis. Pe durata spectacolului publicul este rugat să închidă telefoanele mobile (și orice alte echipamente care ar putea deranja spectacolul). Fotografierea, filmarea și înregistrarea audio sunt permise doar cu acordul explicit scris din partea unteatru.


    Organizat de Teatrul Unteatru

  • 03
    Mar
    Pescarusul - regia Andrei Serban

    Sunday, 3 March, 15.00

    Teatrul UNTEATRU, Str. Sfintii Apostoli nr 44, București, România

    PESCĂRUȘUL de Anton Pavlovici Cehov Adaptare liberă după o traducere de Mașa Dinescu și Andrei Șerban REGIA – Andrei Șerban REGIZOR SECUND – Sânziana Stoican SCENOGRAF CONSULTANT – Valentin Vârlan ASISTENȚI REGIE – Cosmin Alexandru Purice, Florin Liță LUMINI ȘI SUNET - Dragoș Mărgineanu, Paul Drăguș COSTUME ARKADINA - Doina Levintza COORDONATOR PROIECT - Irina Radu DISTRIBUȚIA Medvedenko – Liviu Pintileasa Mașa – Sabrina Iașchevici Sorin – Constantin Cojocaru Treplev – Bogdan Nechifor Nina – Silvana Mihai Dorn – Vitalie Bichir Polina – Florina Gleznea Șamraev – Silviu Debu Arkadina – Claudia Ieremia Trigorin – Emilian Oprea „Am primit bucuros invitația de a lucra la unteatru. Am regăsit atmosfera anilor mei de tinerețe de la La Mama din New York, același spirit prietenos și liber, o comunitate de artiști care, fără niciun considerent material, sunt animați de pasiunea de a face teatru altfel, de a descoperi “forme noi”. Și ideea acestor forme noi m-a dus direct la Treplev și la „Pescărușul”, o piesă care m-a urmărit toată viața și pe care nu am înțeles-o pe deplin, deși am montat-o în limbi diferite pe trei continente, de fiecare dată altfel. Sper ca această versiune să fie ultima și, deși nu vom putea dezlega misterul care face ca o poveste ce sfârșește în moarte violentă să fie catalogată de Cehov drept „comedie”, am încredere că împreună vom (re)descoperi paradoxul că în teatru singura permanență e starea de schimbare continuă. Dacă acceptăm că nicio concluzie nu e defintivă, putem porni în căutare.” Andrei Șerban ATENȚIE! Spectacolul conține zgomote puternice și lumină de stroboscop. Nu se recomandă persoanelor care suferă de epilepsie.


    Organizat de Teatrul Unteatru

  • 03
    Mar
    Leonce si Lena

    Sunday, 3 March, 21.00

    Teatrul UNTEATRU, Str. Sfintii Apostoli nr 44, București, România

    „Leonce și Lena” de Georg Büchner traducerea: Nina Cassian regia: Eugen Gyemant scenografia: Maria Nicola costume: Baden 11 și Narman cu: Dana Rogoz, Andrei Seușan, Lucian Iftime, Ionuț Grama, Bogdan Cotleț și Eduard Cîrlan Prințul Leonce și-a pierdut orice motivație pentru a mai juca rolul în care a fost distribuit. Nu vrea să se mai prefacă, nu vrea să mai contribuie la iluzia că lumea în care trăiește nu este un grajd condus de un bufon, nu vrea să mai consume împreună cu toți ceilalți același romantism golit de spirit sau originalitate și, mai ales, nu vrea să se căsătorească cu Prințesa Lena, pe care nu a văzut-o niciodată. Așa că, împreună cu noul său valet cerșetor Valerio, fuge în lume, numai pentru a descoperi că lumea nu este decât o repetare la nesfârșit a aceluiași loc din care a fugit. Dar pentru că romantismul este ca o râie, întâmplarea face ca și Prințesa Lena să fugă de aceeași căsătorie, în aceeași pustietate în care a fugit și Leonce, iar cei doi se îndrăgostesc și uită imediat toate tiradele pe care le-au ținut contra iubirii, fără să știe că au întâlnit tocmai persoana de care fugeau. Abia după ce se căsătoresc descoperă că n-au făcut decât să execute ca niște marionete un plan parcă dinainte stabilit. Și treziți în felul ăsta la realitate, rămân întrebările - există posibilitatea de a avea cu adevărat decizii proprii? Ce facem după ce se risipesc iluziile? Și cum de a scris Büchner în 1836 ceva atât de modern și de absurd despre absurditatea existenței noastre? Foto Florin Kirițescu (florinkiritescu.ro) După începerea spectacolului accesul publicului în sală nu mai este permis. Pe durata spectacolului publicul este rugat să închidă telefoanele mobile (și orice alte echipamente care ar putea deranja spectacolul). Fotografierea, filmarea și înregistrarea audio sunt permise doar cu acordul explicit scris din partea unteatru.


    Organizat de Teatrul Unteatru

  • 06
    Mar
    Ultima bandă a lui Krapp

    Wednesday, 6 March, 19.30

    Teatrul UNTEATRU, Str. Sfintii Apostoli nr 44, București, România

    Ultima bandă a lui Krapp de Samuel Beckett Traducerea: Toma Dănilă și Ania Tudoran-Dănilă Cu: Constantin Cojocaru Regia, scenografia, ilustrația muzicală și lightdesign: Toma Dănilă Afiș: Valentin Vârlan Durata: 1 ora. «Ultima banda a lui Krapp», a fost scrisa de celebrul dramaturg Samuel Beckett (1906-1989), câștigător al Premiului Nobel pentru Literatură, pentru actorul irlandez Patrick Magee în 1958 și a avut premiera în același an la Royal Court Theatre, Londra. A fost jucată cu succes, de-a lungul timpului, de către actori renumiți printre care John Hurt, Harold Pinter și Robert Wilson. «Ultima banda a lui Krapp» este un eseu complex despre singuratate. În această «monodramă», așa cum a fost numită uneori, bătrânul Krapp, scriitor ratat și alienat, dialoghează într-un fel absurd cu sinele lui din tinerețe, ascultând în fiecare an o bandă magnetică veche, un fel de jurnal în care amintirile legate de pierderea mamei, bucuria iubirii și tristețea despărțirii se împletesc într-un puzzle ce formează linia vieții sale. Confruntându-se cu abandonul și singurătatea, acum, dupa 30 de ani de la înregistrarea benzii, pare că nu mai poate da un sens existenței lui decât amintindu-și cu nostalgie și sarcasm de anii tineretii. «Poate că cei mai frumoși ani ai mei s-au dus. Atunci când încă puteam să mai fiu fericit. Dar nu i-aș vrea înapoi, nu acum, cu tot focul ăsta din mine. Nu, nu i-aș mai vrea înapoi.” Cuvintele trecutului supraviețuiesc și rămân martorii din urmă, de ele se agață bătrânul, ca alte personaje ale lui Beckett. «Am iubit!» pare el să spună, dezvăluind o latură mai putin cunoscută a lui Samuel Beckett, scriitor definit mai ales ca reprezentant absolut al teatrului absurdului. „Mă fascinează bătrânețea și mai ales singurătatea oamenilor bătrâni. Amestecul de neputință fizică și retragerea în fantasmele amintirilor, incapacitatea de a isi mai proiecta existența în viitor, regretul anilor trecuți sau, dimpotrivă, sentimentul de împlinire a misiunii lor pe acest pământ mă determină să aleg acest gen de texte. „Ultima banda a lui Krapp” nu face excepție, ba din contra, ne-a obligat să ne forțăm limitele înțelegerii singurătății umane, atât pe mine, cât și pe Constantin Cojocaru, din punctul meu de vedere actorul absolut pentru a-l interpreta pe Krapp-ul lui Samuel Beckett.” Toma Dănilă După începerea spectacolului accesul publicului în sală nu mai este permis. Pe durata spectacolului publicul este rugat să închidă telefoanele mobile (și orice alte echipamente care ar putea deranja spectacolul). Fotografierea, filmarea și înregistrarea audio sunt permise doar cu acordul explicit scris din partea unteatru.


    Organizat de Teatrul Unteatru

  • 07
    Mar
    Naum

    Thursday, 7 March, 19.00

    Teatrul UNTEATRU, Str. Sfintii Apostoli nr 44, București, România

    N ( A U M ) texte GELLU NAUM un spectacol cu Oana PELLEA şi Cristina CASIAN scenografia Vladimir TURTURICA lumini Ştefan VASILESCU sunet Horia MURGU, regia Mariana CĂMĂRĂŞAN o producţie UNTEATRU proiect sprijinit de FUNDAŢIA GELLU NAUM şi Asociaţia GOONG NAUM - UN NOU ÎNCEPUT DE DRUM Cu bucurie și uimire că visul nostru se împlinește acum, vă aducem de veste că N(AUM) - texte Gellu NAUM - cu Oana PELLEA și Cristina CASIAN - UNSPECTACOL marca UNTEATRU - se întoarce acasă. După ce Drumețul Incendiar ne-a purtat prin Londra, Stockholm și Bruselles, după Sibiu, Timișoara, Oradea, Caracal, Piatra Neamț și Ploiești, a venit din nou răndul să ne întoarcem în București, în sfârșit la noi acasă - la UNTEATRU. „Un univers, o ușă spre o altă realitate, un vârtej de cunoaștere, un labirint de inițiere: întâmplarea acestui scenariu și spectacol ține de întâmplătorul obiectiv, în care mă regăsesc: chiar n-a fost nicio întâmplare - drumul la Comana, faptul că am intrat acolo și i-am văzut universul, i-am simțit tăcerile, și pe Lyggia. Fabuloasă întâlnire care parcă s-a ordonat așa cum a vrut Naum: nu există întâmplare. Seară de seară, la spectacol, sunt absolut uimită de felul în care se trag cuvintele unele pe altele. Există texte care te înnobilează ca artist. Ăsta e un astfel de text. Și de test. Senzația mea este că trebuia să mi se întămple această întâlnire. Mulțumesc domnule Naum că ne îngăduiți“. Oana PELLEA ”Trăim într-o lume în care abandonăm cu ușurință frământările celuilalt. E un privilegiu să existi într-un univers unde drumul spre vindecare nu se face de unul singur.” - Cristina Casian ”N(AUM) este un spectacol de teatru al cărui scenariu s-a cernut din universul domnului Naum, de acolo unde alte legi guverneaza realitatea. Am tot mai puternic senzația unei călătorii, am amintirea peisajelor, gustul aerului, stranietatea și cumințenia sunetelor, am ramas cu amprenta golului și a căutării, și mai ales cu sentimentul însoțirii. Nu e doar universul naumian, e zona lucrurilor uitate, a înțelegerii pierdute, a marii căutări și a marii treceri, toate, absolut toate existând dintotdeauna în noi. ” - Mariana Cămărăşan Iubite, iubite om ! Tu, cel care ești alături de mine! Îți doresc un singur lucru: puterea de a mă crede, curajul de a te crede, tăria de a fi convins că nu-ți ascund nimic, că tu știi toate astea, că nu-i nimic de ”înțeles” conștient aici, că miracolul existenței noastre neîntrerupte, al exitenței noastre de mii de ani, din prima clipă, stă în acestă caldă, totală, înțelegere pierdută, înăbușită sub formele conștientului. Dacă simți căldura inimii mele, lasă-te înduioșat, iubește-mă cu aceeași liniște, cu aceeași încredere cu care te iubesc eu, necunosscutule atât de cunoscut – și fi sigur că astfel ai intrat pe marea poartă. Surâzi acum când înțelegi că nu am scris aceste pagini pentru ați dezvălui ceva, pentru că tu știi tot, surâzi când înţelegi că am scris numai ca să te ajut în lupta cu dublul tău, ca să fii mai aproape. Cheia e în iubire, desigur. Simplu, pentru asta atât de greu de văzut. Să închidem ochii atunci și să ne legăm pentru o clipă pe care aș dori-o veșnică, cu adevăratele noastre legături Gellu Naum După începerea spectacolului accesul publicului în sală nu mai este permis. Pe durata spectacolului publicul este rugat să închidă telefoanele mobile (și orice alte echipamente care ar putea deranja spectacolul). Fotografierea, filmarea și înregistrarea audio sunt permise doar cu acordul explicit scris din partea unteatru.


    Organizat de Teatrul Unteatru

  • 08
    Mar
    Frumoasa calatorie a ursilor panda povestita de un saxofonist care avea o iubita la Frankfurt

    Friday, 8 March, 19.00

    Teatrul UNTEATRU, Str. Sfintii Apostoli nr 44, București, România

    "Frumoasa calatorie a ursilor panda povestita de un saxofonist care avea o iubita la Frankfurt" de Matei Visniec cu Iolanda Covaci si Marius Calugarita miscare scenica Galina Bobeicu elemente de pantomima Adrian Nour sound design Mihai Prejban,Sorin Antonie regia Catalina Buzoianu "Istoria lui Vişniec, absurdă şi plină de umor, începe ca o poveste de dragoste din lumea noastră: doi tineri se trezesc într-o dimineaţă în acelaşi pat şi nu-şi amintesc nici cum au ajuns acolo, nici dacă au făcut dragoste, dar încep o relaţie. Convenţia este să petreacă împreună doar nouă nopţi, apoi ea să dispară pentru totdeauna. Sunt nouă nopţi care se scurg încet şi durează cât o viaţă, în care cei doi refac ritualul vechi şi nou al iubirii dintre un bărbat şi o femeie. Se descoperă unul pe altul, încep să se adulmece, se oferă unul altuia, încep să facă lucruri împreună şi să schimbe experienţe, apoi se ceartă, se însingurează şi devin mai atenţi la ceilalţi decât la ei înşişi..." Durata Spectacolului: 1h 15 min Premiu pentru cel mai bun spectacol la Festivalul de Teatru Studio Pitesti 2011 Festivalul Zile si Nopti de Teatru Braila 2011 Bursa de Creatie acordata de ICR Paris 2012 Festivalul de Teatru Underground Arad 2012 Festivalul National de Teatru Independent 2013 Iasi Fringe Festival 2013 Festivalul Francofonie Buzau 2013 Sibiu Fringe Festival 2014 Articole http://adevarul.ro/cultura/teatru/dragostea-dureaza-noua-nopti-1_50ad73bf7c42d5a663956b19/index.html http://revistaflacara.ro/teatru-noche-bach-frumoasa-calatorie-a-ursilor-panda/ http://www.teatrul-azi.ro/spectacole/„despre-ursi-numai-de-bine”-de-daria-dimiu-„frumoasa-calatorie-ursilor-panda-povestita-de După începerea spectacolului accesul publicului în sală nu mai este permis. Pe durata spectacolului publicul este rugat să închidă telefoanele mobile (și orice alte echipamente care ar putea deranja spectacolul). Fotografierea, filmarea și înregistrarea audio sunt permise doar cu acordul explicit scris din partea unteatru.


    Organizat de Teatrul Unteatru

  • 08
    Mar
    SEMN

    Friday, 8 March, 21.00

    Teatrul UNTEATRU, Str. Sfintii Apostoli nr 44, București, România

    NOD – NewOld Doina aduce în prim-plan străvechea Doină Românească – Horea Maramureșeană. Temeiul fundamental al acestui proiect muzical sunt cele două calități pregnante, de-a dreptul vitale ale Doinei, și anume ritmul liber (parlando rubato) și caracterul ei puternic improvizatoric. Aceste virtuți ale Doinei vin în întâmpinarea acestor muzicieni și fac posibilă o îngemănare a cântului folcloric maramureșean autentic- trăitor și a sonorităților acustice și electronice din sfera jazzului. Doina, ca gen muzical de sine stătător, înțelesul dat interpretării ei, cât și muzica născută în prezența acesteia, vor avea puterea în orice moment sa existe în planul sonor împreună ori ca entități separate. Căci menirea măreției sale are chipul universalității. „Întoarceţi-vă-n voi şi veţi cunoaşte/ Că toate-n lume, toate-s în prezent. (...) Un semn că toţi e-n unul, unu-n toţi." Mihai Eminescu MARIA-CASANDRA HAUSI s-a născut în Baia Mare, Maramureş. Zamislita, crescuta si educata intr-o familie de artisti. A prins de la bătrânii locurilor meşteşugul fără vârstă al „Horilor în grumaz"- „Horea Lunga". Ucenica a scolii inalte de la Cluj, Academia de Muzica „Gheorghe Dima", la clasa domnilor profesori Alexandru Farcas, Gheorghe Rosu si Mugurel Scutareanu. Laureată al Marelui Premiu şi al Trofeului „Maria Tănase", (juriu prezidat de Tudor Gheorghe) a marcat și celebrat intrarea Doinei în Patrimoniul Imaterial Unesco prin lansarea albumului de muzică tradiţională intitulat generic „Doina – Horea Lungă – Cântec Arhaic Românesc din Maramureş". Despre acest gen muzical, pe care l-a făcut cunoscut prin turnee în tara si străinătate, mărturiseşte ca este universul fără de margini unde și-a găsit casa. Colaborari si proiecte muzicale, dintre ele amintim: Nicolae Pitis (Tezaur Uman Viu) ; Grupul Iza, Nicolae Voiculet; Margareta Paslaru; Stamatis Kraounakis in musicalul „Aristophanes Now" prezentat in Atena, Istanbul, Timisoara si Londra (Royal Academy of Dramatic Art); Blanoz; Phoenix in proiectul „Arhaic Rock" cu Nicu Covaci; Subcarpati pe albumul muzical „Satele Unite ale Balcanilor", „Roots Revival Romania" in „Colors of Maria" si „Doina Revival" - dintre acesti muzicieni amintim: Mehdi Aminian, Aleix Tobias Sabater si Emmanuel Hovhannysian; NOD cu Sorin Romanescu si Damian Draghici. „Doina plânge, dar nu se plânge. Doina nu se văicărește. Doina se mărturisește, demn si curajos. Doina este vie, se viețuiește... supraviețuiește. Doina colindă sufletele." Maria Casandra Hausi SORIN ROMANESCU este unul dintre cei mai importanți chitariști de jazz la ora actuală. Personalitatea sa muzicală nu se limitează însă doar în zona jazz-ului și improvizației. La început a studiat chitara clasică, a fost basist în trupa Sarmalele Reci (a înregistrat albumul de debut „Țara te vrea prost"), a colaborat cu coregrafi de dans contemporan (Florin Fieroiu, Vava Ștefănescu, Eduard Gabia, Andreea Novac, Mihai Mihalcea), a susținut concerte de muzică contemporană în cadrul unor festivaluri naționale și internaționale, iar de mai mulți ani este colaborator permanent al cantautoruluiAlexandru Andrieș. Ca muzician de jazz s-a format la clasa de improvizație a pianistului Marius Popp și mai târziu s-a consacrat pe scena jazz-ului în cvartetul saxofonistului Garbis Dedeian. Activitatea sa în calitate de improvizator se desfășoară constant din anii 90 încoace în proiecte live și de studio. Compozitor și producător, numele său este legat de producții muzicale pentru campanii publicitare precum și de filme documentare sau artistice. Pentru muzica filmului documentar ''Afacerea Tănase'' a fost nominalizat la Premiul Gopo iar pentru filmul artistic "Câini" a primit Premiul Gopo pentru cea mai bună muzică originală. Este colaborator sau co-autor în proiecte muzicale care însumează peste 20 de albume. După începerea spectacolului accesul publicului în sală nu mai este permis. Pe durata spectacolului publicul este rugat să închidă telefoanele mobile (și orice alte echipamente care ar putea deranja spectacolul). Fotografierea, filmarea și înregistrarea audio sunt permise doar cu acordul explicit scris din partea unteatru.


    Organizat de Teatrul Unteatru

  • 09
    Mar
    O noapte furtunoasă

    Saturday, 9 March, 14.00

    Teatrul UNTEATRU, Str. Sfintii Apostoli nr 44, București, România

    O noapte furtunoasă de I.L. Caragiale Regia: Andrei și Andreea Grosu Scenografie: Vladimir Turturica Cu Cezar Antal, Bogdan Cotleț, Liviu Pintileasa, Constantin Cojocaru, Richard Bovnoczki, Alina Berzunțeanu și Mihaela Trofimov Durata: 1h 10 min. Să nu fiu prins. Să fim doar noi doi. Să nu rămân singură. Să nu ne audă cineva. Să nu ne urmărească. Să se stingă lumina. Să mă iubească. Să pot să dorm. Să nu mai mint. Să spun adevărul. Să vină dimineața. Să fiu fericită. Să fiu fericit. Personajele lui Caragiale scotocite prin toate ungherele au o strălucire nouă, de păpuși pictate proaspăt , cu zâmbete noi, cu lacrimi colorate, toate prin lentila gri de noapte. Furtunoasă. La unteatru. Spectacolul „O noapte furtunoasă” de la unteatru este un proiect co-finanțat de Administrația Fondului Cultural Național. După începerea spectacolului accesul publicului în sală nu mai este permis. Pe durata spectacolului publicul este rugat să închidă telefoanele mobile (și orice alte echipamente care ar putea deranja spectacolul). Fotografierea, filmarea și înregistrarea audio sunt permise doar cu acordul explicit scris din partea unteatru.


    Organizat de Teatrul Unteatru

  • 09
    Mar
    Concert – Alex Stefanescu:”Ziua Necunostintei”

    Saturday, 9 March, 21.00

    Teatrul UNTEATRU, Str. Sfintii Apostoli nr 44, București, România

    Ziua Necunoștinței este un concert/one-man show cu actorul Alex Ștefănescu și chitara lui acustică. Acesta propune o călătorie muzicală pe străzile sufletului uman-urban, în ritmuri de pop, rock, reggae, hip hop și multe altele, în încercarea de a găsi răspunsuri la întrebări profunde precum: “Voi reuși să-mi împlinesc visurile?”, “Ce este dragostea și de ce am nevoie de ea?”, “Oare de ce își pozează oamenii mâncarea?”. “Străinul pe lângă care treci are de multe ori aceleași gânduri ca și tine. Deși viața lui e foarte diferită, experiențele fundamentale sunt aproape mereu similare. Micile lucruri profund umane pe care le trăim cu toții ar trebui conștientizate căci ele ne apropie, ne fac să reflectăm, să râdem și să simțim că facem parte din ceva mai mare decât noi. Ziua Necunoștinței asta își propune să facă, fiind în același timp echivalentul a câteva sute de abdomene convertite în hohote de râs.” – Alex Ștefănescu Durata: 1h 15min http://metropotam.ro/La-zi/chestionar-de-metropotam-de-vorba-cu-actorul-alex-stefanescu-art1354966292/ https://www.youtube.com/watch?v=VowUegsx1M0 https://www.youtube.com/watch?v=Ze00PkkYK8I


    Organizat de Teatrul Unteatru

  • 10
    Mar
    Eine Kleine Nachtmusik

    Sunday, 10 March, 19.00

    Teatrul UNTEATRU, Str. Sfintii Apostoli nr 44, București, România

    Teatru Coregrafic Un spectacol de Gigi Căciuleanu Muzica: W.A. Mozart Cu Lari Giorgescu One-man-show Texte: Gigi Căciuleanu şi un fragment de scenariu original de Comedia Dell’Arte aparţinând lui W.A. Mozart Scenografia: Vladimir Turturica Light Design: Dragoș Mărgineanu O coproducţie: UNTEATRU, ARTPRODUCTION FOUNDATION & GIGI CĂCIULEANU ROMANIA DANCE COMPANY. Proiect co-finanțat de AFCN “…Mozart pe drum de seară… EINE KLEINE NACHTMUSIK este o metaforă a “singurătăţii creatorului de cursă lungă”. Cea a unui solitar Om–Artist, Artist–Om, fără vârstă, Veşnic-Copil, dar în acelaşi timp, şi dintotdeauna: Bătrân-Filozof-Înţelept, Jongleur şi Alchimist… Aici şi Nicăieri, Acuma şi Oricând… Între James Dean şi Pitagora, personajul piesei ”Eine kleine Nachtmusik” nu e (numai) Mozart, Amadeus, sau Wolfgang… E o metaforă.” Gigi Căciuleanu După începerea spectacolului accesul publicului în sală nu mai este permis. Pe durata spectacolului publicul este rugat să închidă telefoanele mobile (și orice alte echipamente care ar putea deranja spectacolul). Fotografierea, filmarea și înregistrarea audio sunt permise doar cu acordul explicit scris din partea unteatru.


    Organizat de Teatrul Unteatru

  • 12
    Mar
    Un tramvai numit Dorinta

    Tuesday, 12 March, 19.00

    Teatrul UNTEATRU, Str. Sfintii Apostoli nr 44, București, România

    „Un tramvai numit Dorinta” de Tennessee Williams Regia: Andrei si Andreea Grosu Scenografia: Vladimir Turturica Cu: Mihaela Trofimov Nicoleta Lefter Liviu Pintileasa Richard Bovnoczki Un tramvai numit dorință este spectacolul care urmărește sub lupă evoluția celor patru personaje cu titlul unui destin comun: ratarea. Textul lui Williams stă la baza unei creații spectaculare care își dorește răspândirea unei povești de care nu te mai poți despărți. Durata spectacolului: 1h 40 min Premiul „Teatru de mâine” acordat de Asociația Internațională a Criticilor de Teatru în cadrul Festivalului Național de Teatru București 2013 Marele Premiu Iasi Fringe Festival 2013   Articole Un impresionant rod al teatrului independent (Ileana Lucaciu) Un tramvai pe care chiar nu trebuie să-l pierdeți (Revista Kamikaze) (Dez)Iluzii (Oana Stoica, dilemaveche.ro) Un tramvai numit Dorință (Răzvan Pârâianu, lapunkt.ro) "Un tramvai numit Dorință" la Unteatru: în sfârșit, o piesă foarte bună (cronix.ro) "Un tramvai numit Dorință" sau Despre teatru așa cum mi-aș dori să fie (http://paginadenisip.wordpress.com) Labirintul vieții (Paula Romanescu, viata-medicala.ro) Dorință (Georgiana Ene, mostwantedblog.org) Galerie foto - Un tramvai numit Dorinţă (Adrian Bulboacă) http://www.ileanaandrei.ro/un-tramvai-numit-dorinta/ După începerea spectacolului accesul publicului în sală nu mai este permis. Pe durata spectacolului publicul este rugat să închidă telefoanele mobile (și orice alte echipamente care ar putea deranja spectacolul). Fotografierea, filmarea și înregistrarea audio sunt permise doar cu acordul explicit scris din partea unteatru.


    Organizat de Teatrul Unteatru

  • 13
    Mar
    Pescarusul – regia Andrei Serban

    Wednesday, 13 March, 19.00

    Teatrul UNTEATRU, Str. Sfintii Apostoli nr 44, București, România

    PESCĂRUȘUL de Anton Pavlovici Cehov Adaptare liberă după o traducere de Mașa Dinescu și Andrei Șerban REGIA – Andrei Șerban REGIZOR SECUND – Sânziana Stoican SCENOGRAF CONSULTANT – Valentin Vârlan ASISTENȚI REGIE – Cosmin Alexandru Purice, Florin Liță LUMINI ȘI SUNET - Dragoș Mărgineanu, Paul Drăguș COSTUME ARKADINA - Doina Levintza COORDONATOR PROIECT - Irina Radu DISTRIBUȚIA Medvedenko – Ionuț Vișan Mașa – Sabrina Iașchevici Sorin – Constantin Cojocaru Treplev – Bogdan Nechifor Nina – Alina Rotaru Dorn – Vitalie Bichir Polina – Florina Gleznea Șamraev – Gelu Nițu Arkadina – Mihaela Trofimov Trigorin – Richard Bovnoczki „Am primit bucuros invitația de a lucra la unteatru. Am regăsit atmosfera anilor mei de tinerețe de la La Mama din New York, același spirit prietenos și liber, o comunitate de artiști care, fără niciun considerent material, sunt animați de pasiunea de a face teatru altfel, de a descoperi “forme noi”. Și ideea acestor forme noi m-a dus direct la Treplev și la „Pescărușul”, o piesă care m-a urmărit toată viața și pe care nu am înțeles-o pe deplin, deși am montat-o în limbi diferite pe trei continente, de fiecare dată altfel. Sper ca această versiune să fie ultima și, deși nu vom putea dezlega misterul care face ca o poveste ce sfârșește în moarte violentă să fie catalogată de Cehov drept „comedie”, am încredere că împreună vom (re)descoperi paradoxul că în teatru singura permanență e starea de schimbare continuă. Dacă acceptăm că nicio concluzie nu e defintivă, putem porni în căutare.” Andrei Șerban ATENȚIE! Spectacolul conține zgomote puternice și lumină de stroboscop. Nu se recomandă persoanelor care suferă de epilepsie. După începerea spectacolului accesul publicului în sală nu mai este permis. Pe durata spectacolului publicul este rugat să închidă telefoanele mobile (și orice alte echipamente care ar putea deranja spectacolul). Fotografierea, filmarea și înregistrarea audio sunt permise doar cu acordul explicit scris din partea unteatru.


    Organizat de Teatrul Unteatru

  • 14
    Mar
    Pisica lui Schrödinger – spectacol musafir

    Thursday, 14 March, 19.00

    Teatrul UNTEATRU, Str. Sfintii Apostoli nr 44, București, România

    Pisica lui Schrödinger De Alexa Băcanu Regia: Alexandru Berceanu Cu: Valentina Zaharia și Vlad Benescu Coregrafia: Mădălina Dan Documentarist: Andreea Chindriș Consultanți: Alexandra Sofonea, Gina Enache-Tuppad, Mădălina Sava Scenografie virtuală: Ciprian Făcăeru Designer de interacțiune: Florin Dumitru Costume: Ina Isbășescu, Luiza Enescu Producție costume: Atelier Persona Designer afiș: Manuela Marcovici „Acum 300 de mii de ani, undeva în sudul Africii de Sud, am râs și l-am pocnit în joacă cu o piatră pe fratele meu când mi-a zis, nu te duce până lângă tigru, adu-ți aminte cum ne-a mâncat al doilea câine domestic din istorie, ca pe un pui de dodo. Când tigrul și-a înfipt colții în gâtul meu mi-am dat seama că fratele meu avusese dreptate și am vrut să-mi recunosc greșeala, dar deja nu mai aveam corzi vocale. Am murit aproape imediat după, fără șansa de a-mi da genele optimiste mai departe. Viitorul se anunță depresiv.” Spectacolul urmărește traseul psihologic al unei persoane afectate de anxietate și depresie, de la încercările de a raționaliza ceea ce i se întâmplă, la eforturile de a îndeplini sarcini banale, la cele de a păstra aparența normalității. Cu toate că factorii declanșatori se găsesc undeva în exterior, lupta e dusă cu totul în interior, între diferitele voci interioare care zgândăresc, inhibă, sperie, într-o polifonie care nu lasă loc de liniștea în care se pot căuta și găsi soluții. Spectacolul face parte din proiectul Intensiv Interior, care aduce în prim plan tema tulburărilor psihologice de tip anxios-depresiv, prin realizarea unui spectacol de teatru și a unei expoziții, bazate pe o perioadă de documentare. Producția a fost precedată de focus grupuri cu persoane afectate de aceste tulburări, precum și de o masă rotundă cu specialiști în domeniu. Parteneri: CINETic - Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografie I.L.Caragiale - București, Mind Education Health, unteatru Proiectul este co-finanţat de Administraţia Fondului Cultural Naţional și de UNITER-Uniunea Teatrală din România. Proiectul nu reprezintă în mod necesar poziţia Administrației Fondului Cultural Național. AFCN nu este responsabilă de conținutul proiectului sau de modul în care rezultatele proiectului pot fi folosite. Acestea sunt în întregime responsabilitatea beneficiarului finanțării. După începerea spectacolului accesul publicului în sală nu mai este permis. Pe durata spectacolului publicul este rugat să închidă telefoanele mobile (și orice alte echipamente care ar putea deranja spectacolul). Fotografierea, filmarea și înregistrarea audio sunt permise doar cu acordul explicit scris din partea unteatru.


    Organizat de Teatrul Unteatru

  • 15
    Mar
    The Sunset Limited

    Friday, 15 March, 19.00

    Teatrul UNTEATRU, Str. Sfintii Apostoli nr 44, București, România

    The Sunset Limited de Cormac McCarthy cu: Șerban Pavlu Richard Bovnoczki traducerea Ioana Pelehatăi scenografia Vladimir Turturica regia Andrei și Andreea Grosu Proiect finanțat de ARCUB - Centrul Cultural al Municipiului București, în cadrul Programului cultural „Ești București 2015” „The Sunset Limited e o întâlnire. O întâlnire autentică . Plină de bucurie. E felul nostru de a ne deschide. E o poveste despre fragilitate și îndrăzneală. E despre tine. Și despre noi. Netrucat. E despre cele mai întunecate gânduri și despre cele mai gingașe încercări. E despre iubire sau despre absenta ei. E despre prietenie. E despre Dumnezeu.Sau nu. E despre toate astea și despre nimic din toate astea. Probabil e unul dintre cele mai intime spectacole care ti se pot întâmpla. Atât de personal că ti se face frică. Sau nu. Sau dor. E despre doi oameni care au nevoie. Atât. Acesta nu este o prezentare a spectacolului. E puțin mai mult. E o confesiune. Curajoasă.” Durata: 1'40" După începerea spectacolului accesul publicului în sală nu mai este permis. Pe durata spectacolului publicul este rugat să închidă telefoanele mobile (și orice alte echipamente care ar putea deranja spectacolul). Fotografierea, filmarea și înregistrarea audio sunt permise doar cu acordul explicit scris din partea unteatru.


    Organizat de Teatrul Unteatru

  • 15
    Mar
    Chelnerul Mut de Harold Pinter

    Friday, 15 March, 19.30

    Teatrul UNTEATRU, Str. Sfintii Apostoli nr 44, București, România

    CHELNERUL MUT  de Harold Pinter Regia: Sânziana Stoican Traducerea: Sânziana Stoican Scenografia: Valentin Vârlan Light design: Dragoș Mărgineanu Distribuția: Ionuț Vișan, Constantin Cojocaru Durata: 1h 10min  O cameră. Doi oameni așteptând să intre cineva pe ușă. Exteriorul pare amenințător și necunoscut. Interiorul pare înșelător și misterios. Pauză. Multe întrebări. Foarte puține răspunsuri. Ormitha Macarounada. Încrederea dispare. Certitudinile pier. Timpul se scurge. Pauză. O cameră. Spectatorii sunt invitați să intre. După începerea spectacolului accesul publicului în sală nu mai este permis. Pe durata spectacolului publicul este rugat să închidă telefoanele mobile (și orice alte echipamente care ar putea deranja spectacolul). Fotografierea, filmarea și înregistrarea audio sunt permise doar cu acordul explicit scris din partea unteatru.


    Organizat de Teatrul Unteatru

  • 16
    Mar
    Cinci ore cu Mario

    Saturday, 16 March, 19.30

    Teatrul UNTEATRU, Str. Sfintii Apostoli nr 44, București, România

    “…razi, razi… plingi, razi, plangi.. razi, razi, razi.. un spectacol dedicat marilor iubiri…” CINCI ORE CU MARIO de Miguel Delibes Regia: Mariana Camarasan Distributia: Florina Gleznea multumiri Andrei si Andreea Grosu, Catalin Bucioveanu Alexandra Penciuc, Tudor Prodan “Buni și răi. Cei buni la dreapta, cei răi la stanga. Asta ne-au învățat, nu? Iar noi, în loc să ne dăm osteneala să privim în forul nostru interior, preferăm să acceptăm și gata. Toți suntem buni și răi, și asta în același timp. Mai bine s-o recunoaștem fățiș decât să ne petrecem viața inventându-ne argumente. Și nu e oare semnficativ faptul că însuși conceptul de dreptate coincide, de fiecare dată, în mod ciudat, cu interesele noastre?” Durata spectacolului: 1h20 min Gala Star Bacau 2014 Festivalul Perform Iasi 2014 După începerea spectacolului accesul publicului în sală nu mai este permis. Pe durata spectacolului publicul este rugat să închidă telefoanele mobile (și orice alte echipamente care ar putea deranja spectacolul). Fotografierea, filmarea și înregistrarea audio sunt permise doar cu acordul explicit scris din partea unteatru.


    Organizat de Teatrul Unteatru

  • 17
    Mar
    Blackbird

    Sunday, 17 March, 19.30

    Teatrul UNTEATRU, Str. Sfintii Apostoli nr 44, București, România

    Blackbird de David Harrower Regia: Andrei si Andreea Grosu Scenografia: Vladimir Turturica Distribuția: Constantin Cojocaru, Florina Gleznea “Blackbird” isi propune sa ne plaseze intr-o sala de judecata in care noi, publicul sa incercam sa emitem un verdict asupra unei fapte savarsite. Sa judecam, sa blamam sau sa iubim doua personaje care ne vor rascoli si ne vor forta sa ne uitam inauntrul nostru cautand Solutia. Un text contemporan apartinand unuia dintre cei mai importanti dramaturgi tineri, montat intr-o foarte scurta perioada de timp in toata lumea. Durata Spectacolului : 1h 20 min Festivalul Internațional de Teatru Sibiu 2014 Festivalul Antagon Timișoara 2014 Festivalul Perform Iasi 2014 http://www.postmodern.ro/articol/blackbird-o-alta-lolita http://ileanalucaciu.blogspot.ro/2014/01/blackbird-unteatru.html http://dilemaveche.ro/sectiune/arte-performative/articol/confruntarea http://revistateatrala.radioromaniacultural.ro/?p=3484 http://yorick.ro/disectia-unei-fantome-la-unteatru/ După începerea spectacolului accesul publicului în sală nu mai este permis. Pe durata spectacolului publicul este rugat să închidă telefoanele mobile (și orice alte echipamente care ar putea deranja spectacolul). Fotografierea, filmarea și înregistrarea audio sunt permise doar cu acordul explicit scris din partea unteatru.


    Organizat de Teatrul Unteatru

  • 19
    Mar
    Treapta a 9-a

    Tuesday, 19 March, 19.30

    Teatrul UNTEATRU, Str. Sfintii Apostoli nr 44, București, România

    Treapta a noua de Tom Ziegler distributia : Valentina Zaharia Patricia Katon Iolanda Covaci Cristina Casian Treapta a noua - o piesa despre asumarea responsabilitatii. Plina de umor de buna calitate, glume si intepaturi, mascheaza foarte bine drama care se ascunde in spatele cuvintelor. Este incercarea disperata a unei mame care cu ajutorul celei mai bune prietene incearca sa isi recastige fiica de 16 ani pe care a parasit-o in urma cu sase ani. Piesa reuseste sa fie originala in tratarea problemelor complexe pe care le implică alcoolismul la femei neincercand sa fie pilduitoare si sa dea solutii in 10 pasi. După începerea spectacolului accesul publicului în sală nu mai este permis. Pe durata spectacolului publicul este rugat să închidă telefoanele mobile (și orice alte echipamente care ar putea deranja spectacolul). Fotografierea, filmarea și înregistrarea audio sunt permise doar cu acordul explicit scris din partea unteatru.


    Organizat de Teatrul Unteatru

  • 20
    Mar
    Moscova-Petuski

    Wednesday, 20 March, 19.30

    Teatrul UNTEATRU, Str. Sfintii Apostoli nr 44, București, România

    ”Moscova-Petușki” de Venedikt Erofeev Regia: Theodora Herghelegiu Distribuţia: Richard Bovnoczki Un one man show de zile mari. Postmodernistă și pe jumatate autobiografică, piesa a fost scrisă de rusul Venedikt Erofeev între 1969-1970, fiind publicată pentru prima dată în 1973 în Israel şi abia în 1989 în Uniunea Sovietică. Venichka, un intelectual alcoolic, călătoreşte cu trenul de la Moscova până la Petuşki. Pe durata călătoriei, avem parte de consideraţii istorice, filozofice şi politice cu aromă de vodcă. La destinaţie ne aşteaptă o mare surpriză. Durata: o oră și 15 de minute După începerea spectacolului accesul publicului în sală nu mai este permis. Pe durata spectacolului publicul este rugat să închidă telefoanele mobile (și orice alte echipamente care ar putea deranja spectacolul). Fotografierea, filmarea și înregistrarea audio sunt permise doar cu acordul explicit scris din partea unteatru.


    Organizat de Teatrul Unteatru

  • 21
    Mar
    Conu Leonida fata cu reactiunea

    Thursday, 21 March, 19.30

    Teatrul UNTEATRU, Str. Sfintii Apostoli nr 44, București, România

    CONU LEONIDA FAȚĂ CU REACȚIUNEA de Ion Luca Caragiale Regia: Florin Liță Scenografia: Răzvan Bordoș Distribuția: Cristina Casian, Florina Gleznea, Ionuț Grama Durata: 1h Lumea e un viciu. Oameni prinși în malaxorul de manipulare al mass-mediei, fără viață socială, trăiți parcă în incubator. Aceste personaje au creierul atrofiat, dar cu pretenții de a postula adevăruri. Oameni aflați într-o buclă a timpului perisabil, bolnavi, se pare, de uitare. În lumea nopții de Lăsata secului, personajele transformă realitatea în iluzie; masca devine un adevăr, iar confuzia duce la fandacsie și revoluție! După începerea spectacolului accesul publicului în sală nu mai este permis. Pe durata spectacolului publicul este rugat să închidă telefoanele mobile (și orice alte echipamente care ar putea deranja spectacolul). Fotografierea, filmarea și înregistrarea audio sunt permise doar cu acordul explicit scris din partea unteatru.


    Organizat de Teatrul Unteatru

  • 22
    Mar
    Naum

    Friday, 22 March, 19.00

    Teatrul UNTEATRU, Str. Sfintii Apostoli nr 44, București, România

    N ( A U M ) texte GELLU NAUM un spectacol cu Oana PELLEA şi Cristina CASIAN scenografia Vladimir TURTURICA lumini Ştefan VASILESCU sunet Horia MURGU, regia Mariana CĂMĂRĂŞAN o producţie UNTEATRU proiect sprijinit de FUNDAŢIA GELLU NAUM şi Asociaţia GOONG NAUM - UN NOU ÎNCEPUT DE DRUM Cu bucurie și uimire că visul nostru se împlinește acum, vă aducem de veste că N(AUM) - texte Gellu NAUM - cu Oana PELLEA și Cristina CASIAN - UNSPECTACOL marca UNTEATRU - se întoarce acasă. După ce Drumețul Incendiar ne-a purtat prin Londra, Stockholm și Bruselles, după Sibiu, Timișoara, Oradea, Caracal, Piatra Neamț și Ploiești, a venit din nou răndul să ne întoarcem în București, în sfârșit la noi acasă - la UNTEATRU. „Un univers, o ușă spre o altă realitate, un vârtej de cunoaștere, un labirint de inițiere: întâmplarea acestui scenariu și spectacol ține de întâmplătorul obiectiv, în care mă regăsesc: chiar n-a fost nicio întâmplare - drumul la Comana, faptul că am intrat acolo și i-am văzut universul, i-am simțit tăcerile, și pe Lyggia. Fabuloasă întâlnire care parcă s-a ordonat așa cum a vrut Naum: nu există întâmplare. Seară de seară, la spectacol, sunt absolut uimită de felul în care se trag cuvintele unele pe altele. Există texte care te înnobilează ca artist. Ăsta e un astfel de text. Și de test. Senzația mea este că trebuia să mi se întămple această întâlnire. Mulțumesc domnule Naum că ne îngăduiți“. Oana PELLEA ”Trăim într-o lume în care abandonăm cu ușurință frământările celuilalt. E un privilegiu să existi într-un univers unde drumul spre vindecare nu se face de unul singur.” - Cristina Casian ”N(AUM) este un spectacol de teatru al cărui scenariu s-a cernut din universul domnului Naum, de acolo unde alte legi guverneaza realitatea. Am tot mai puternic senzația unei călătorii, am amintirea peisajelor, gustul aerului, stranietatea și cumințenia sunetelor, am ramas cu amprenta golului și a căutării, și mai ales cu sentimentul însoțirii. Nu e doar universul naumian, e zona lucrurilor uitate, a înțelegerii pierdute, a marii căutări și a marii treceri, toate, absolut toate existând dintotdeauna în noi. ” - Mariana Cămărăşan Iubite, iubite om ! Tu, cel care ești alături de mine! Îți doresc un singur lucru: puterea de a mă crede, curajul de a te crede, tăria de a fi convins că nu-ți ascund nimic, că tu știi toate astea, că nu-i nimic de ”înțeles” conștient aici, că miracolul existenței noastre neîntrerupte, al exitenței noastre de mii de ani, din prima clipă, stă în acestă caldă, totală, înțelegere pierdută, înăbușită sub formele conștientului. Dacă simți căldura inimii mele, lasă-te înduioșat, iubește-mă cu aceeași liniște, cu aceeași încredere cu care te iubesc eu, necunosscutule atât de cunoscut – și fi sigur că astfel ai intrat pe marea poartă. Surâzi acum când înțelegi că nu am scris aceste pagini pentru ați dezvălui ceva, pentru că tu știi tot, surâzi când înţelegi că am scris numai ca să te ajut în lupta cu dublul tău, ca să fii mai aproape. Cheia e în iubire, desigur. Simplu, pentru asta atât de greu de văzut. Să închidem ochii atunci și să ne legăm pentru o clipă pe care aș dori-o veșnică, cu adevăratele noastre legături Gellu Naum După începerea spectacolului accesul publicului în sală nu mai este permis. Pe durata spectacolului publicul este rugat să închidă telefoanele mobile (și orice alte echipamente care ar putea deranja spectacolul). Fotografierea, filmarea și înregistrarea audio sunt permise doar cu acordul explicit scris din partea unteatru.


    Organizat de Teatrul Unteatru

  • 23
    Mar
    Pescarusul - regia Andrei Serban

    Saturday, 23 March, 15.00

    Teatrul UNTEATRU, Str. Sfintii Apostoli nr 44, București, România

    PESCĂRUȘUL de Anton Pavlovici Cehov Adaptare liberă după o traducere de Mașa Dinescu și Andrei Șerban REGIA – Andrei Șerban REGIZOR SECUND – Sânziana Stoican SCENOGRAF CONSULTANT – Valentin Vârlan ASISTENȚI REGIE – Cosmin Alexandru Purice, Florin Liță LUMINI ȘI SUNET – Dragoș Mărgineanu, Paul Drăguș COSTUME ARKADINA – Doina Levintza COORDONATOR PROIECT – Irina Radu DISTRIBUȚIA Medvedenko – Liviu Pintileasa Mașa – Mădălina Anea Sorin – Constantin Cojocaru Treplev – Bogdan Cotleț Nina – Alina Rotaru Dorn – Vitalie Bichir Polina – Florina Gleznea Șamraev – Gelu Nițu Arkadina – Claudia Ieremia Trigorin – Richard Bovnoczki „Am primit bucuros invitația de a lucra la unteatru. Am regăsit atmosfera anilor mei de tinerețe de la La Mama din New York, același spirit prietenos și liber, o comunitate de artiști care, fără niciun considerent material, sunt animați de pasiunea de a face teatru altfel, de a descoperi “forme noi”. Și ideea acestor forme noi m-a dus direct la Treplev și la „Pescărușul”, o piesă care m-a urmărit toată viața și pe care nu am înțeles-o pe deplin, deși am montat-o în limbi diferite pe trei continente, de fiecare dată altfel. Sper ca această versiune să fie ultima și, deși nu vom putea dezlega misterul care face ca o poveste ce sfârșește în moarte violentă să fie catalogată de Cehov drept „comedie”, am încredere că împreună vom (re)descoperi paradoxul că în teatru singura permanență e starea de schimbare continuă. Dacă acceptăm că nicio concluzie nu e defintivă, putem porni în căutare.” Andrei Șerban ATENȚIE! Spectacolul conține zgomote puternice și lumină de stroboscop. Nu se recomandă persoanelor care suferă de epilepsie. După începerea spectacolului accesul publicului în sală nu mai este permis. Pe durata spectacolului publicul este rugat să închidă telefoanele mobile (și orice alte echipamente care ar putea deranja spectacolul). Fotografierea, filmarea și înregistrarea audio sunt permise doar cu acordul explicit scris din partea unteatru.


    Organizat de Teatrul Unteatru

  • 23
    Mar
    9 piese de teatru remixate-Concert Alex Stefanescu

    Saturday, 23 March, 21.00

    Teatrul UNTEATRU, Str. Sfintii Apostoli nr 44, București, România

    9 piese de teatru remixate 9 piese de teatru faimoase, repovestite, cântate și parodiate pe muzică de actorul Alex Ștefănescu, în duet cu chitara lui. Intră în lumea marilor creații dramatice cum ar fi “Romeo și Julieta”, “Hamlet”, “O scrisoare pierdută” și altele, într-un fel neașteptat și original. Cine le-a citit, le redescoperă într-o lumină surprinzatoare, iar cine nu, cu siguranță va prinde pofta de a merge la bibliotecă sau măcar să caute filmul pe IMDB. E ca un ghid teatral atât pentru inițiați, cât și pentru profani, pe o paletă muzicală larga, colorat de râsete și energie bună de luat la pachet. După începerea spectacolului accesul publicului în sală nu mai este permis. Pe durata spectacolului publicul este rugat să închidă telefoanele mobile (și orice alte echipamente care ar putea deranja spectacolul). Fotografierea, filmarea și înregistrarea audio sunt permise doar cu acordul explicit scris din partea unteatru.


    Organizat de Teatrul Unteatru

  • 24
    Mar
    Pescarusul - regia Andrei Serban

    Sunday, 24 March, 15.00

    Teatrul UNTEATRU, Str. Sfintii Apostoli nr 44, București, România

    PESCĂRUȘUL de Anton Pavlovici Cehov Adaptare liberă după o traducere de Mașa Dinescu și Andrei Șerban REGIA – Andrei Șerban REGIZOR SECUND – Sânziana Stoican SCENOGRAF CONSULTANT – Valentin Vârlan ASISTENȚI REGIE – Cosmin Alexandru Purice, Florin Liță LUMINI ȘI SUNET - Dragoș Mărgineanu, Paul Drăguș COSTUME ARKADINA - Doina Levintza COORDONATOR PROIECT - Irina Radu DISTRIBUȚIA Medvedenko – Liviu Pintileasa Mașa – Mădălina Anea Sorin – Constantin Cojocaru Treplev – Anghel Damian Nina – Silvana Mihai Dorn – Vitalie Bichir Polina – Florina Gleznea Șamraev – Gelu Nițu Arkadina – Claudia Ieremia Trigorin – Richard Bovnoczki „Am primit bucuros invitația de a lucra la unteatru. Am regăsit atmosfera anilor mei de tinerețe de la La Mama din New York, același spirit prietenos și liber, o comunitate de artiști care, fără niciun considerent material, sunt animați de pasiunea de a face teatru altfel, de a descoperi “forme noi”. Și ideea acestor forme noi m-a dus direct la Treplev și la „Pescărușul”, o piesă care m-a urmărit toată viața și pe care nu am înțeles-o pe deplin, deși am montat-o în limbi diferite pe trei continente, de fiecare dată altfel. Sper ca această versiune să fie ultima și, deși nu vom putea dezlega misterul care face ca o poveste ce sfârșește în moarte violentă să fie catalogată de Cehov drept „comedie”, am încredere că împreună vom (re)descoperi paradoxul că în teatru singura permanență e starea de schimbare continuă. Dacă acceptăm că nicio concluzie nu e defintivă, putem porni în căutare.” Andrei Șerban ATENȚIE! Spectacolul conține zgomote puternice și lumină de stroboscop. Nu se recomandă persoanelor care suferă de epilepsie. După începerea spectacolului accesul publicului în sală nu mai este permis. Pe durata spectacolului publicul este rugat să închidă telefoanele mobile (și orice alte echipamente care ar putea deranja spectacolul). Fotografierea, filmarea și înregistrarea audio sunt permise doar cu acordul explicit scris din partea unteatru.


    Organizat de Teatrul Unteatru

  • 26
    Mar
    O noapte furtunoasă

    Tuesday, 26 March, 20.00

    Teatrul UNTEATRU, Str. Sfintii Apostoli nr 44, București, România

    O noapte furtunoasă de I.L. Caragiale Regia: Andrei și Andreea Grosu Scenografie: Vladimir Turturica Cu Cezar Antal, Bogdan Cotleț, Liviu Pintileasa, Constantin Cojocaru, Richard Bovnoczki, Alina Berzunțeanu și Mihaela Trofimov Durata: 1h 10 min. Să nu fiu prins. Să fim doar noi doi. Să nu rămân singură. Să nu ne audă cineva. Să nu ne urmărească. Să se stingă lumina. Să mă iubească. Să pot să dorm. Să nu mai mint. Să spun adevărul. Să vină dimineața. Să fiu fericită. Să fiu fericit. Personajele lui Caragiale scotocite prin toate ungherele au o strălucire nouă, de păpuși pictate proaspăt , cu zâmbete noi, cu lacrimi colorate, toate prin lentila gri de noapte. Furtunoasă. La unteatru. Spectacolul „O noapte furtunoasă” de la unteatru este un proiect co-finanțat de Administrația Fondului Cultural Național. După începerea spectacolului accesul publicului în sală nu mai este permis. Pe durata spectacolului publicul este rugat să închidă telefoanele mobile (și orice alte echipamente care ar putea deranja spectacolul). Fotografierea, filmarea și înregistrarea audio sunt permise doar cu acordul explicit scris din partea unteatru.


    Organizat de Teatrul Unteatru

  • 27
    Mar
    Tot ce-i Minunat în Lume-Spectacol musafir la unteatru

    Wednesday, 27 March, 19.30

    Teatrul UNTEATRU, Str. Sfintii Apostoli nr 44, București, România

    TOT CE-I MINUNAT ÎN LUME de Duncan Macmillan și Jonny Donahoe cu Denisa Nicolae regia Nicolae Constantin Tănase scenografia Adeline Bădescu Durata: 1h30 Succesul piesei „Tot ce-i minunat în lume” („Every Brilliant Thing” - titlul original) a condus la ecranizarea acesteia de către HBO într-un spectacol-documentar. Povestea fetiței care încearcă să își determine mama să vadă lumea prin ochii ei și ajunge să descopere un milion de motive pentru care viața este minunată se joacă la unteatru, în cadrul programului Spectacol Musafir. Sunt lucruri care îți înveselesc viața. Sunt lucruri pur și simplu minunate, pentru care merită să trăiești.O listă cu tot ce-i minunat în lume. Un reminder pe viață că bucuria poate fi gasită în lucruri aparent neînsemnate, dar care pot deveni minunate. Depinde din ce perspectivă privești lumea. După selecționarea în cadrul Edinburgh Fringe Festival, în 2015, și în cadrul Festivalului Național de Teatru (FNT), în 2016, compania româno-britanică VANNER COLLECTIVE lansează în București cea mai recentă producție teatrală a sa, „Tot ce-i minunat în lume”. Spectacolul TOT CE-I MINUNAT ÎN LUME face parte din campania de awareness asupra depresiei și de destigmatizare la nivelul societății românești pe care VANNER COLLECTIVE a inițiat-o în 2017 alături de partenerii săi medicali: Asociația Română de Psihiatrie și Psihoterapie, Depresiv.ro, Atlas Help și Asociația Equilibrium, în cadrul unui turneu național co-finantat de AFCN si de catre UNITER, Institutie de utilitate publica, prin fonduri din timbrul teatral. După începerea spectacolului accesul publicului în sală nu mai este permis. Pe durata spectacolului publicul este rugat să închidă telefoanele mobile (și orice alte echipamente care ar putea deranja spectacolul). Fotografierea, filmarea și înregistrarea audio sunt permise doar cu acordul explicit scris din partea unteatru.


    Organizat de Teatrul Unteatru

  • 28
    Mar
    The Sunset Limited

    Thursday, 28 March, 19.00

    Teatrul UNTEATRU, Str. Sfintii Apostoli nr 44, București, România

    The Sunset Limited de Cormac McCarthy cu: Șerban Pavlu Richard Bovnoczki traducerea Ioana Pelehatăi scenografia Vladimir Turturica regia Andrei și Andreea Grosu Proiect finanțat de ARCUB - Centrul Cultural al Municipiului București, în cadrul Programului cultural „Ești București 2015” „The Sunset Limited e o întâlnire. O întâlnire autentică . Plină de bucurie. E felul nostru de a ne deschide. E o poveste despre fragilitate și îndrăzneală. E despre tine. Și despre noi. Netrucat. E despre cele mai întunecate gânduri și despre cele mai gingașe încercări. E despre iubire sau despre absenta ei. E despre prietenie. E despre Dumnezeu.Sau nu. E despre toate astea și despre nimic din toate astea. Probabil e unul dintre cele mai intime spectacole care ti se pot întâmpla. Atât de personal că ti se face frică. Sau nu. Sau dor. E despre doi oameni care au nevoie. Atât. Acesta nu este o prezentare a spectacolului. E puțin mai mult. E o confesiune. Curajoasă.” Durata spectacol:1h40min După începerea spectacolului accesul publicului în sală nu mai este permis. Pe durata spectacolului publicul este rugat să închidă telefoanele mobile (și orice alte echipamente care ar putea deranja spectacolul). Fotografierea, filmarea și înregistrarea audio sunt permise doar cu acordul explicit scris din partea unteatru.


    Organizat de Teatrul Unteatru

  • 29
    Mar
    Ce zile frumoase

    Friday, 29 March, 19.30

    Teatrul UNTEATRU, Str. Sfintii Apostoli nr 44, București, România

    Distribuţie: Sabrina Iaşchevici,  Ionuţ Vişan Scenografie: Valentin Vârlan Regie: Sanziana Stoican Traducerea: Anca Maniutiu “Ce zile frumoase!” este un eseu teatral despre trecerea timpului şi efectul pe care aceasta îl are asupra condiţiei umane. O femeie, Winnie, se scufundă încet într-o movilă de pământ sub un soare nimicitor. Alături, liber să se mişte se află Willie, soţul ei. Se aude o sonerie. Winnie se trezeşte. Începe o nouă zi. O zi ca oricare alta căreia trebuie să-i supravieţuiasă. Va reuşi? Durata spectacolului: 1h 25 Marele Premiu „Stefan Iordache” pentru cea mai buna actrita la Gala Hop Mangalia 2012 Premiul pentru cea mai buna regie la Festivalul National de Teatru Independent 2013 Premiul pentru cea mai buna scenografie la Festivalul National de Teatru Independent 2013 Premiul pentru cea mai buna actrita la Festivalul National de Teatru Independent 2013 Festivalul International de Teatru nou Arad 2013 Sibiu Fringe Festival 2013 Maratonul Teatrului Independent 2013 Articole http://yorick.ro/ce-zile-frumoase-intre-esec-si-reusita/ http://www.bewhere.ro/teatru/ce-zile-frumoase-la-unteatru-3416/ http://adevarul.ro/cultura/teatru/viata-inchisoare-pamant-cer-1_50aed5be7c42d5a663a11986/index.html http://yorick.ro/in-lumea-cuvintelor-neadevarate-ce-zile-frumoase/ http://jurnalul.ro/cultura/teatru/ce-zile-frumoase-in-august-la-unteatru-619712.html http://www.ileanaandrei.ro/ce-zile-frumoase/ După începerea spectacolului accesul publicului în sală nu mai este permis. Pe durata spectacolului publicul este rugat să închidă telefoanele mobile (și orice alte echipamente care ar putea deranja spectacolul). Fotografierea, filmarea și înregistrarea audio sunt permise doar cu acordul explicit scris din partea unteatru.


    Organizat de Teatrul Unteatru

  • 31
    Mar
    Nora

    Sunday, 31 March, 15.00

    Teatrul UNTEATRU, Str. Sfintii Apostoli nr 44, București, România

    Nora de Henrik Ibsen regia: Zsuzsánna Kovács scenografia: Vladimir Turturică distribuția: Florina Gleznea, Liviu Pintileasa, Richard Bovnoczki, Cristina Casian, Ionuț Vișan Crăciun. Torvald și Nora Helmer se află în pragul unei noi etape al vieții lor: Torvald a fost numit directorul băncii, o să-și ocupe funcția după Anul Nou și dispar toate problemele lor financiare. Au ajuns aici împreună, soț și soție, ca doi jucători cu roluri bine definite, chiar dacă Torvald nu este conștient de rolul adevărat a Norei – pentru că Nora are un secret, care acum o să prindă viață proprie și o să li se transforme viața într-un coșmar... sau un miracol. Ceea ce urmează este jocul supraviețuirii sau jocul despărțirii. Deciziile și măsurile luate de personaje ascund faptele trecutului, care acum capătă semnificații noi și, ca un arc încordat, le împinge în direcții opuse și dezvăluie natura sufocantă a regulilor sociale care există între un bărbat și o femeie. Când se transformă o alianță în trădare? Prejudecăți, principii, bani, interes social și dorințe... Crăciun la Helmeri. După începerea spectacolului accesul publicului în sală nu mai este permis. Pe durata spectacolului publicul este rugat să închidă telefoanele mobile (și orice alte echipamente care ar putea deranja spectacolul). Fotografierea, filmarea și înregistrarea audio sunt permise doar cu acordul explicit scris din partea unteatru.


    Organizat de Teatrul Unteatru