TomTix.ro TomTix.ro

Evenimente Teatrul Unteatru

  • 23
    Apr
    Proof

    Tuesday, 23 April, 20.00

    Teatrul UNTEATRU, Str. Sfintii Apostoli nr 44, București, România

    Proof de David Auburn Traducerea: Anna Maria Popa si Costin Manoliu Regia: Andrei si Andreea Grosu Scenografia: Vladimir Turturica Light Design: Dragoș Mărgineanu Distribuția: Marian Râlea, Dana Rogoz, Ionuț Vișan, Florentina Ţilea „N-am vrut să vorbim despre matematică, deși textul face asta pe alocuri. Noi am urmărit patru personaje care ne-au împins spre căutări mai adânci decât ne-am fi imaginat. Cu relațiile lor bogate, cu neîmplinirile lor și cu iubirea lor cu tot. Probabil e despre iubire și nu despre altceva. Noi asta am găsit în întâlnirea asta. Iubire.” - Andrei și Andreea Grosu #inchidetelefonul când ești la teatru - powered by Samsung După începerea spectacolului accesul publicului în sală nu mai este permis, iar biletele isi pierd valabilitatea. Pe durata spectacolului publicul este rugat să închidă telefoanele mobile (și orice alte echipamente care ar putea deranja spectacolul). Fotografierea, filmarea și înregistrarea audio sunt permise doar cu acordul explicit din partea unteatru.


    Organizat de Teatrul Unteatru

  • 24
    Apr
    Ultima bandă a lui Krapp

    Wednesday, 24 April, 19.30

    Teatrul UNTEATRU, Str. Sfintii Apostoli nr 44, București, România

    Ultima bandă a lui Krapp de Samuel Beckett Traducerea: Toma Dănilă și Ania Tudoran-Dănilă Cu: Constantin Cojocaru Regia, scenografia, ilustrația muzicală și lightdesign: Toma Dănilă Afiș: Valentin Vârlan Durata: 1 ora. «Ultima banda a lui Krapp», a fost scrisa de celebrul dramaturg Samuel Beckett (1906-1989), câștigător al Premiului Nobel pentru Literatură, pentru actorul irlandez Patrick Magee în 1958 și a avut premiera în același an la Royal Court Theatre, Londra. A fost jucată cu succes, de-a lungul timpului, de către actori renumiți printre care John Hurt, Harold Pinter și Robert Wilson. «Ultima banda a lui Krapp» este un eseu complex despre singuratate. În această «monodramă», așa cum a fost numită uneori, bătrânul Krapp, scriitor ratat și alienat, dialoghează într-un fel absurd cu sinele lui din tinerețe, ascultând în fiecare an o bandă magnetică veche, un fel de jurnal în care amintirile legate de pierderea mamei, bucuria iubirii și tristețea despărțirii se împletesc într-un puzzle ce formează linia vieții sale. Confruntându-se cu abandonul și singurătatea, acum, dupa 30 de ani de la înregistrarea benzii, pare că nu mai poate da un sens existenței lui decât amintindu-și cu nostalgie și sarcasm de anii tineretii. «Poate că cei mai frumoși ani ai mei s-au dus. Atunci când încă puteam să mai fiu fericit. Dar nu i-aș vrea înapoi, nu acum, cu tot focul ăsta din mine. Nu, nu i-aș mai vrea înapoi.” Cuvintele trecutului supraviețuiesc și rămân martorii din urmă, de ele se agață bătrânul, ca alte personaje ale lui Beckett. «Am iubit!» pare el să spună, dezvăluind o latură mai putin cunoscută a lui Samuel Beckett, scriitor definit mai ales ca reprezentant absolut al teatrului absurdului. „Mă fascinează bătrânețea și mai ales singurătatea oamenilor bătrâni. Amestecul de neputință fizică și retragerea în fantasmele amintirilor, incapacitatea de a isi mai proiecta existența în viitor, regretul anilor trecuți sau, dimpotrivă, sentimentul de împlinire a misiunii lor pe acest pământ mă determină să aleg acest gen de texte. „Ultima banda a lui Krapp” nu face excepție, ba din contra, ne-a obligat să ne forțăm limitele înțelegerii singurătății umane, atât pe mine, cât și pe Constantin Cojocaru, din punctul meu de vedere actorul absolut pentru a-l interpreta pe Krapp-ul lui Samuel Beckett.” Toma Dănilă Spectacol recomandat persoanelor cu vârste peste 14 ani. După începerea spectacolului accesul publicului în sală nu mai este permis, iar biletele isi pierd valabilitatea. Pe durata spectacolului publicul este rugat să închidă telefoanele mobile (și orice alte echipamente care ar putea deranja spectacolul). Fotografierea, filmarea și înregistrarea audio sunt permise doar cu acordul explicit din partea unteatru.


    Organizat de Teatrul Unteatru

  • 24
    Apr
    In a Forest Dark and Deep

    Wednesday, 24 April, 20.00

    Teatrul UNTEATRU, Str. Sfintii Apostoli nr 44, București, România

    In a Forest Dark and Deep de Neil laBute Traducerea: Luiza Vasiliu Regia: Iarina Demian Scenografia: Irina Moscu Lightdesign: Daniel Klinger Regia tehnică: Alina Dumitrache Cu Tudor Chirilă și Mihaela Sîrbu Accesul la spectacol este interzis persoanelor sub 16 ani. Doi frați marcați de o relație disfuncțională se reîntâlnesc după o lungă perioadă de timp. Ceea ce ar fi trebuit sa fie o simplă golire a unei case care urma să fie inchiriata devine un război în toată regula, un rechizitoriu al eșecurilor. Dar acesta nu este decât fundalul pe care se desfășoară adevărata poveste: niciunul dintre frați nu este ceea ce pare a fi iar pe măsură ce trece timpul aflăm că miza întâlnirii lor este una ce ține de un adevăr care nu poate fi rostit, cu atât mai greu de acceptat. După începerea spectacolului accesul publicului în sală nu mai este permis, iar biletele isi pierd valabilitatea. Pe durata spectacolului publicul este rugat să închidă telefoanele mobile (și orice alte echipamente care ar putea deranja spectacolul). Fotografierea, filmarea și înregistrarea audio sunt permise doar cu acordul explicit din partea unteatru.


    Organizat de Teatrul Unteatru

  • 25
    Apr
    Chelnerul Mut de Harold Pinter

    Thursday, 25 April, 19.30

    Teatrul UNTEATRU, Str. Sfintii Apostoli nr 44, București, România

    CHELNERUL MUT  de Harold Pinter Regia: Sânziana Stoican Traducerea: Sânziana Stoican Scenografia: Valentin Vârlan Light design: Dragoș Mărgineanu Distribuția: Ionuț Vișan, Constantin Cojocaru Durata: 1h 10min  O cameră. Doi oameni așteptând să intre cineva pe ușă. Exteriorul pare amenințător și necunoscut. Interiorul pare înșelător și misterios. Pauză. Multe întrebări. Foarte puține răspunsuri. Ormitha Macarounada. Încrederea dispare. Certitudinile pier. Timpul se scurge. Pauză. O cameră. Spectatorii sunt invitați să intre. După începerea spectacolului accesul publicului în sală nu mai este permis, iar biletele isi pierd valabilitatea. Pe durata spectacolului publicul este rugat să închidă telefoanele mobile (și orice alte echipamente care ar putea deranja spectacolul). Fotografierea, filmarea și înregistrarea audio sunt permise doar cu acordul explicit din partea unteatru.


    Organizat de Teatrul Unteatru

  • 25
    Apr
    Leonce si Lena

    Thursday, 25 April, 20.00

    Teatrul UNTEATRU, Str. Sfintii Apostoli nr 44, București, România

    „Leonce și Lena” de Georg Büchner traducerea: Nina Cassian regia: Eugen Gyemant scenografia: Maria Nicola costume: Baden 11 și Narman cu: Dana Rogoz, Andrei Seușan, Lucian Iftime, Ionuț Grama, Bogdan Cotleț și Eduard Cîrlan Prințul Leonce și-a pierdut orice motivație pentru a mai juca rolul în care a fost distribuit. Nu vrea să se mai prefacă, nu vrea să mai contribuie la iluzia că lumea în care trăiește nu este un grajd condus de un bufon, nu vrea să mai consume împreună cu toți ceilalți același romantism golit de spirit sau originalitate și, mai ales, nu vrea să se căsătorească cu Prințesa Lena, pe care nu a văzut-o niciodată. Așa că, împreună cu noul său valet cerșetor Valerio, fuge în lume, numai pentru a descoperi că lumea nu este decât o repetare la nesfârșit a aceluiași loc din care a fugit. Dar pentru că romantismul este ca o râie, întâmplarea face ca și Prințesa Lena să fugă de aceeași căsătorie, în aceeași pustietate în care a fugit și Leonce, iar cei doi se îndrăgostesc și uită imediat toate tiradele pe care le-au ținut contra iubirii, fără să știe că au întâlnit tocmai persoana de care fugeau. Abia după ce se căsătoresc descoperă că n-au făcut decât să execute ca niște marionete un plan parcă dinainte stabilit. Și treziți în felul ăsta la realitate, rămân întrebările - există posibilitatea de a avea cu adevărat decizii proprii? Ce facem după ce se risipesc iluziile? Și cum de a scris Büchner în 1836 ceva atât de modern și de absurd despre absurditatea existenței noastre? Foto Florin Kirițescu (florinkiritescu.ro) După începerea spectacolului accesul publicului în sală nu mai este permis, iar biletele isi pierd valabilitatea. Pe durata spectacolului publicul este rugat să închidă telefoanele mobile (și orice alte echipamente care ar putea deranja spectacolul). Fotografierea, filmarea și înregistrarea audio sunt permise doar cu acordul explicit din partea unteatru.


    Organizat de Teatrul Unteatru

  • 25
    Apr
    Concert Corina Sîrghi și Taraful Jean Americanu

    Thursday, 25 April, 21.00

    Teatrul UNTEATRU, Str. Sfintii Apostoli nr 44, București, România

    Concert Corina Sîrghi și Taraful Jean Americanu - "Dacă nu te cunoşteam" Corina Sîrghi - voce Jean Americanu - acordeon Marian Mirea - vioară Marian Serban - țambal Cristian Mirea - contrabas Corina Sîrghi, cu muzica mahalalelor în fundal, alege să completeze peisajul urban cu o voce atemporală azi, dar tot atât de specială, reușind astfel să reînvie romanțele și folclorul într-o notă deopotrivă actuală și nostalgică. ✱✱ Taraful Jean Americanu’ ✱✱ ✱ “Jean” aka Shaun Williams (acordeon), de origine din Ohio, e un muzicant și cercetător care s-a stabilit la București în 2016, pentru studii de doctorat. În muzica lăutărească a găsit povești care sunt în același timp atemporale și înrădăcinate în trecutul României multi-etnic și multi-stratificat. Lăutarii cu care a lucrat l-au botezat Jean Americanu'. ✱ Marian Mirea (vioară) este absolvent al Liceului de Muzică Dinu Lipatti şi al Universitătii Spiru Haret, are o bogată activitate concertistică și este membru al Ansamblului Ciocârlia, al Orchestrei Societății Române de Radiodifuziune şi al Orchestrei Naționale de Folclor. A susținut concerte în țări precum Germania, Franța, Elveția și Japonia, și a înregistrat numeroase discuri alături de Gabi Luncă, Ion Onoriu, Toni Iordache, Maria Ciobanu, și Marcel Budala. ✱ Marian Serban (țambal) vine dintr-o familie cunoscută de țambalagii (inclusiv maestrul Nicolae Feraru) și cântă de la vârsta de 7 ani. Din 1994 trăiește în Italia, unde a colaborat cu diverse formații, soliști și compozitori - între alții Elvis Costello, Ennio Morricone, Ute Lemper și Roby Lakatos. ✱ Cristian Mirea (contrabas) este absolvent al Liceului de Muzică Dinu Lipatti și este student în anul III al Universității Naționale de Muzică București, clasa contrabas. A susținut numeroase concerte in Belgia, Danemarca, Italia, Portugalia, și Franța, cu muzică lăutărească, clasică, café-concert și jazz. Programul include interpretări ale cântecelor popularizate de Maria Tănase, Ioana Radu, Gabi Luncă, Romica Puceanu și alții. După începerea spectacolului accesul publicului în sală nu mai este permis, iar biletele isi pierd valabilitatea. Pe durata spectacolului publicul este rugat să închidă telefoanele mobile (și orice alte echipamente care ar putea deranja spectacolul). Fotografierea, filmarea și înregistrarea audio sunt permise doar cu acordul explicit din partea unteatru.


    Organizat de Teatrul Unteatru